Friday, July 17, 2009

Miodrag Palovic - ODBRANA NASEG GRADA

VI
Ja imam nade za ovoj grad
Ja imam veliku nadu
Ja imam grad
Ja imam jutro svakoga jutra
ali jutro moje nade tek dolazi.

Ne jutro nade nego jutro ostvarenja
Ne jutro koje dolazi no koje traje vrlo dugo
Ne koje dolazi no koje samo sebi menja lik
lik velike nade, dolazak ovog grada
Ja imam ovu nadu svakoga jutra.

Ja vidim veliku luku sjaja
talas mirisne magle, brod napuklog zida
Ja vidim luku sa ovoga zida
sa ovog broda, sa talasa ovog oka
luku gde ce nas docekati nasi dvojnici.

Ne dvojnici nego mi licno
prvi put slicni sebi samima
Ne u luci nego nasred mora
Jer ovde je luka, ovo je zid sjaja
nije brd ni napuklo ovo dvojnika.

Cujem ljuljanje staklenih spratova
trgove gongova, dolazak otvorenih vrata
Cujem ljuljanje cveca na trgovima
susret helikoptera na spratovima oblaka
Cujem gong dolaska
Cujem otvorena vrata
vrata na koja ulazi to isto cvece.

Jer imam nade za ovoj grad
Jer imali su nade za ovoj dolazak
oni pre nas i sunce i iznad nas
za ovoj grad, za ovoj grc
za ovu glad vremena i grc bremena
za oblak novog lika. Jer imam nade

Ne samo za grc vremena
Ne samo za spratove piramida
Ne samo za sjaj i gong velike nad
za talas svitanja i luku dvojnika
ne samo za piramide
nego i za otvorena vrata
za otvorena vrata
za glad otvaranja
za ovoj grad.

1952.

No comments:

Post a Comment